در دنیای دیجیتال کنونی، داشتن یک وب‌سایت برای هر کسب‌وکاری ضروری است چراکه مشتری‌ها ترجیح می‌دهند در آسایش منزل خود محصولات و خدمات موجود بازار را بررسی کنند، آیتم موردنیاز را سفارش دهند و درب منزل تحویل بگیرند. این روند به سبک زندگی استاندارد اکثریت مردم تبدیل شده است که برای کسب‌وکارها هم مزایای زیادی دارد.

به همین دلیل وب‌سایت، بخش بسیار مهمی از کسب‌وکار شماست که بدون آن ممکن است مشتری‌های احتمالی را از دست بدهید و نه‌تنها از پتانسیل بالقوه افزایش درآمد استفاده نکنید بلکه درآمد فعلی‌تان هم کاهش پیدا کند.

فارغ از اینکه جواهرات می‌فروشید یا خدمات مشاوره ارائه می‌دهید، سایتتان باید یک داستان جذاب و قانع‌کننده بیان کند، در مورد اینکه: شما چه کسی هستید، چگونه می‌توانید به بازدیدکنندگان کمک کنید، چه محصولات و خدماتی ارائه می‌دهید و مردم چگونه می‌توانند با شما تماس بگیرند. وب‌سایت مانند یک پنجره مجازی است که به مردم اطمینان خاطر می‌دهد پس برای این‌که به این اهداف برسید باید حداقل ۵ صفحه خاص را در وب‌سایت خود داشته باشید.

در این مقاله، ما ۵ صفحه ضروری برای هر وب‌سایت را معرفی می‌کنیم. حتماً سایتتان را چک کنید تا همه این صفحات را داشته باشد و اگر نداشت هر چه سریع‌تر برای طراحی مجدد وب‌سایت اقدام کنید.

 

صفحه خانه

Home Page وب‌سایت جایی است که همه اتفاقات مهم می‌افتد برای اینکه اولین صفحه‌ای است که بازدیدکنندگان می‌بینند و تعیین می‌کند که آیا بازدیدکننده به‌مرور سایت ادامه می‌دهد یا بلافاصله خارج می‌شود.

هنگامی‌که صفحه خانه را طراحی می‌کنید، باید از دید مشتری به این صفحه نگاه کنید. از نوار ناوبری تا تصاویر و محتوای متنی، شما برخورد اول بازدیدکننده را کنترل می‌کنید.

بازدید کننده باید در چند ثانیه به‌صورت شفاف هدف صفحه خانه را درک کند، لوگوی شمارا ببیند و یک دکمه فراخوان کاملاً واضح را هم تشخیص دهد.

مثلاً هاست ایران برای اجرای این استراتژی از محتوای متنی ساده و تصاویری که عنوان گویا دارند استفاده می‌کند و به بازدیدکنندگان جدید علاوه بر مشتری‌های همیشگی، مسیریابی مشتری-محور ارائه می‌دهد.

از قرار دادن تصاویر زیاد و غیر مرتبط در صفحه خانه خودداری کنید. از رنگ‌های بیش از اندازه جیغ هم استفاده نکنید و کسب‌وکار کوچک خود را با استفاده از یک طراحی ساده، به‌خوبی معرفی کنید.

اگر در حال راه‌اندازی یک سایت جدید هستید یا سایت قدیمی را طراحی مجدد می‌کنید، از بازدیدکنندگان بازخورد بگیرید. اجرای یک لانچ تستی، بینش خوبی برای تقویت صفحه خانه ارائه می‌دهد.

صفحه خانه وب‌سایت باید دید بازدیدکنندگان نسبت به کسب‌وکارتان را تقویت کند. وب‌سایت، فرصت شما برای افزایش آگاهی از برند و افزایش تبدیل‌ها است.

 

 

مطالب پیشنهادی :

تبدیل سایت استاتیک به داینامیک

نرم افزارهای مورد نیاز برای طراحی سایت

 

صفحه درباره ما

صفحه About Us فرصتی است تا جزییات بیشتری در مورد اهداف و دست آوردهای برند ارائه دهید. در بیان اهداف خود قوی باشید و اظهار کنید که این اهداف چگونه به مشتری‌ها کمک می‌کنند.

استفاده از زبان داستانی برای این صفحه اساسی است. خواننده باید با ارزش‌های برندتان ارتباط برقرار کند، به شما ملحق شود و پیامتان را با خانواده و دوستان به اشتراک بگذارد.

یک صفحه خانه برای ایجاد ارتباط احساسی با مردم طراحی می‌شود؛ بنابراین، اگر داستانی دارید که بیان می‌کند چگونه زندگی مردم را متحول کرده‌اید، با صدای بلند آن را برای دنیا تعریف کنید. این محتوا کسب‌وکارتان را انسانی‌تر می‌کند و معنا و مفهوم بیشتری برای محصولات شما فراهم می‌کند.

مثلاً شرکت رنتِ ران‌وِی از صفحه درباره ما استفاده می‌کند تا افق دید و اهداف شرکت را به اشتراک بگذارد، بیان کند که چرا مؤسسان شرکت این برند را راه‌اندازی کردند و یک توضیح هم برای اعتمادبه‌نفس بی‌وقفه آن‌ها ارائه می‌دهد و در نهایت با یک سؤال باز خواننده را رها می‌کند.

صفحه درباره ما را برای نیازهای مخاطبان خود هماهنگ کنید. شاید باید آن را در چند زبان بنویسید یا با ارائه یک نمودار زمانی، خواندن آن را آسان‌تر کنید.

صفحه محصولات و خدمات

صفحه Products and Services محور اصلی بیشتر وب‌سایت‌ها است. این صفحه باید یک بازدیدکننده گذری را به یک مشتری دائم تبدیل کند به همین دلیل باید زمان کافی برای تقویت این صفحه صرف کنید تا تجربه کاربری خوبی به بازدیدکنندگان ارائه دهید.

هنگامی‌که در حال نوشتن توضیحات محصولات هستید باید مزایای محصول را بفروشید نه امکانات آن را! یک داستان شفاف بیان کنید که روی احساس خریدار پس از خرید محصول تمرکز می‌کند. باید کاری کنید که مشتری‌ بخشی از محصول را احساس کند قبل از اینکه حتی آن را دریافت کند!

عکس‌برداری از محصولات نقش بسیار مهمی در این صفحه دارد. زوایای مختلف محصول را نمایش دهید و به کاربران اجازه دهید تا بزرگنمایی کنند. در جایی که امکان دارد یک ویدئوی کوچک هم قرار دهید تا تجربه دیداری بازدیدکننده را تقویت کند.

مثلاً برند آرایشی بابی براون از صفحه محصولاتی استفاده می‌کند که شیک و مدرن است. بازدید کننده مجبور نیست چشم‌های خود را تیز کند تا آیتم‌ها را ببیند. خریدار به‌راحتی می‌تواند رتبه‌بندی ستاره‌ای و قیمت محصولات را ببیند.

اگر خدمات ارائه می‌دهید، توضیحات مفصل بنویسید. برای مشتری‌ها بیان کنید که چگونه خدمات خود را ارائه می‌دهید. برای نمونه، یک آرایشگر می‌تواند ادعا کند که مشتری در سالن، تجربه‌ای بسیار لذت‌بخش در محیطی آرام را خواهد داشت و خدمات فوری دریافت می‌کند.

صفحه بلاگ

Blog یک پلتفرم قوی برای برند ارائه می‌دهد تا به‌صورت مستقیم با مشتری‌ها صحبت کنید. می‌توانید به‌روزرسانی‌های محصولات را اعلام کنید، آخرین ترندها را معرفی کنید و به سؤالات متداول خریداران پاسخ دهید.

بلاگ‌های موفق مانند یک سفر بی‌انتها هستند که مقصد ندارند. بلاگ باید توجه بازدیدکننده را جلب کند و آن‌ها را به سفر منحصربه‌فرد برند شما ببرد. برای نمونه، شاید بهتر باشد یک پشت‌صحنه از طراحی محصولات به آن‌ها ارائه دهید یا یک ویدئوی نظرسنجی از مشتری‌های راضی و خوشحال را پست کنید.

پست‌های بلاگ باید با ارائه اطلاعات مرتبط و با کیفیت تخصص شمارا در یک موضوع خاص برای خواننده به نمایش بگذارند تا با گذر زمان به‌عنوان یک منبع معتبر شناخته ‌شوید که اطلاعات مستمر و مفید ارائه می‌دهد.

بلاگ باید با اهداف برند هماهنگ باشد و مقالاتی در مورد نکات کمکی در مورد محصولات و خدمات و نحوه استفاده از آن‌ها ارائه دهد.

اما در بلاگ، از هر پست برای فروش محصول استفاده نکنید چراکه مشتری‌ها به‌زودی خسته می‌شوند و به سراغ وب‌سایت رقیب شما می‌روند! در عوض به بازدیدکنندگان خود راه‌حل ارائه دهید و به آن‌ها انگیزه بدهید تا بهتر زندگی کنند.

صفحه تماس با ما

هرگونه تماسی در ایجاد رابطه قوی با مشتری‌ها کمک می‌کند. در این صورت شما از نیازها و علایق آن‌ها در ارتباط با محصولات خود آگاه می‌شوید علاوه بر اینکه بازخورد مشتری‌ها را هم دریافت می‌کنید.

به صفحه Contact Us مانند یک ابزار خدمات مشتریان نگاه کنید. اولویت این صفحه ارائه خدمات بی‌نقص است فرقی هم نمی‌کند که مشتری به چه دلیلی صفحه شمارا بازدید می‌کند، در هر حال باید اطلاعات دقیق دریافت کند.

با توجه به نوع کسب‌وکار شما، باید آدرس دفتر، ایمیل و شماره تلفن خود را ارائه دهید. اگر گزینه گفتگوی زنده را هم دارید، باید حضور پشتیبان را در صفحه اعلام کنید.

مثلاً هنگامی‌که مشتری در صفحه تماس با ما در وب‌سایت برگر کینگ فرود می‌آید، گزینه‌ای می‌بیند که پیشنهاد یک غذای رایگان در قبال پر کردن یک فرم نظرسنجی را می‌دهد. علاوه بر این می‌تواند یک پیام بگذارد یا با دفتر مرکزی این برند غذای فوری تماس بگیرد.

صفحه تماس با ما باید به‌راحتی قابل‌دسترسی باشد. مشتری‌ها نباید در ۵ صفحه متفاوت بگردند تا اطلاعات تماس کسب‌وکار شمارا پیدا کنند!

صفحه تماس با ما بهترین مکان برای ایجاد توقعات مشتری است. بازه زمانی پاسخ‌گویی به پیام بازدیدکنندگان را اعلام کنید و به این قول وفادار باشید.

وب‌سایت خود را به‌روزرسانی کنید.

اطلاعات اصلی کسب‌وکارتان را در قالب ۵ صفحه معرفی‌شده در این مقاله به بازدیدکنندگان اعلام کنید. وب‌سایت یک ابزار مؤثر برای افزایش آگاهی از برند است که قطعاً فروش و درآمد بیشتر فراهم می‌کند پس همین‌الان وب‌سایت خود را با همه صفحات مهم و مرتبط به‌روزرسانی کنید.

 

منبع : mag.hostiran.net

سوالات متداول در مورد جاوا اسکریپت و پیوندها

راهنمای کامل برای جذب مشتریان جدید با استفاده از گوگل پلاس

چگونه CTA حرفه‌ای برای وب‌سایت طراحی کنیم؟

صفحه ,یک ,ارائه ,وب‌سایت ,می‌کند ,محصولات ,صفحه خانه ,خود را ,این صفحه ,و به ,ارائه می‌دهد ,برای افزایش آگاهی

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

Persian Music Center - پرشین موزیک سنتر ممتد بلاگ کیدمام سرگشتگی دانلود منبع جدیدتربن ها و بهترین ها هیئت محبین الائمه (ع) مهاجرین افغانستانی هادی علایی مجله دانلود فایل dr-farzaneh